جهان برس، برس سیمی صنعتی، فرچه سیمی صنعتی، لیست قیمت برس سیمی، لیست قیمت فرچه سیمی، jahanboress

توصیه ها و نکات ایمنی مهم

برای تمامی برس ها مقررات ایمنی خاصی در نظر گرفته شده و ضروری است کاربر قبل از شروع به استفاده از برس با نکات ایمنی آشنایی کامل داشته باشد.

  • برس ها نباید در هوای مرطوب یا غبار آلود و محیط اسیدی نگهداری شوند ، توصیه می شود به منظور جلوگیری از زنگ زدگی رشته های سیم به خصوص در مناطق مرطوب در بسته های نایلونی قرار داده شوند. لذا قبل از استفاده از برس و هنگام خارج کردن آن از جعبه ، لازم است ظاهر آن بررسی شده و از برس های زنگ زده و معیوب استفاده نشود.
  • فقط سر رشته های برس بایستی با سطح مورد نظر تماس داشته باشد ، فشار بیش از حد به میزان چشم گیری باعث کاهش کارایی و عمر برس ها می گردد ، بنابراین پیشنهاد می شود حداکثر تداخل درگیری سطح ، بیشتر از 3% طول یال نباشد (توجه به شکل)
  • کاربر بایستی قبل از روشن نمودن دستگاه از نصب صحیح برس بر روی محور دستگاه و محکم بودن آن اطمینان داشته سپس اقدام به روشن نمودن دستگاه و عمل برس زنی نماید.
  • از نصب برس های با قطر بیشتر از 175 میلیمتر بر روی دستگاه های قابل حمل (دستگاه فرز) جدا خودداری کنید.
  • استفاده از دستکش جهت جلوگیری از آسیب زدن سیم ها به دست کاربر الزامی می باشد.

  • سرعت چرخش بر حسب متر در ثانیه بیان می شود ، ارائه این پارامترها به سرعت گردش دستگاه ها در هر دقیقه و محاسبه طول محیطی ابزار بستگی دارد. مقادیر استاندارد حداکثر سرعت چرخش ، در کاتالوگ و روی بسته بندی برس ها ارائه شده است ، توصیه می شود جهت افزایش ایمنی از سرعت هایی کمتر از حداکثر سرعت مجاز استفاده گردد.
  • عملیات برس زنی باید در محیطی با تهویه مناسب انجام گیرد و در هنگام کار از کلاه ایمنی ، عینک و ماسک مناسب استفاده شود تا گرد و غبار ایجاد شده از عملیات برس زنی که گاهی سمی نیز می باشد باعث آسیب به کاربر نشود . تا حد امکان از حضور پرسنلی که مجهز به ابزارهای حفاظتی نیستند در محیط کار جلو گیری شود.
    استفاده از عینک و کلاه ایمنی مناسب به خصوص در هنگام برس زنی توسط دستگاه های دستی الزامی بوده و ضامن سلامت شما در هنگام کار می باشد . استفاده از پوشش ایمنی استاندارد در هنگام کار امری ضروری است.
  • در طول عملیات برس زنی، برای جلوگیری از برخورد احتمالی رشته ها و پلیسه های کنده شده با کاربر (اپراتور)، باید حفاظ ایمنی (کاور) ماشین بسته شده باشد، تاکید می گردد از دستگاه های غیر استاندارد و فاقد حفاظ ایمنی به هیچ عنوان استفاده نشود.

مواردی که باعث از بین بردن برس می شود:
اگر کاربر هنگام برس کاری، به برس فشار ناگهانی و یا ضربه شدید وارد نماید، در سطوح دارای لبه هاي تیز و ناهموار ممکن است باعث ایجاد فاصله بین یال های برس شده و در هنگام برس کاری داخل شیارهای باریک و عمیق ممکن است برس در داخل قطعه کار قلاب نماید و باعث کشیده شدن بافت مفتولها شود که در نتیجه توازن برس از بین رفته و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. (مطابق شکل)

خارج کردن طوقه نگهدارنده:
مزیت برس کاسه ای بافته جهان برس، داشتن طوقه نگهدارنده می باشد که موجب استفاده کامل از یال برس می شود. در هنگام استفاده از برس، وقتی سیم ها به نزدیک طوقه نگهدارنده رسید، طبق عکس زیر لازم است با وارد کردن ضربه توسط چکش به طوقه نگهدارنده آن را بیرون انداخته و مجددا برس قابل استفاده می شود .

نصب برس های دنباله دار روی دستگاه

همیشه سایز قطر دنباله برس های دنباله دار با فشنگی دستگاه را چک کنید تا از شل شدن آن در کولت یا فشنگی جلوگیری شود.
دنباله برس در فشنگی دستگاه تا حد ممکن باید تا انتها قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Content is protected !!